دیدبان
نوبخت در جمع خبرنگاران:

وزرای جدید پیشنهادی بزودی معرفی می‌شوند/ افزایش ساعات کار دولتی ها تا ۴۴ ساعت

وزرای جدید پیشنهادی بزودی معرفی می‌شوند/ افزایش ساعات کار دولتی ها تا ۴۴ ساعت
دیدبانمحمدباقر نوبخت سخنگوی دولت پس از پایان جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات این جلسه گفت:‌ در این جلسه جمشید انصاری به عنوان استاندار زنجان و سید علی‌اکبر پرویزی به عنوان استاندار خراسان شمالی منصوب شدند.
 
وی افزود: در جلسه هیئت دولت با توجه به تقلیل رشد اقتصادی و محدودیت منابع سرمایه‌گذاری به دنبال این بودیم تا میزان بهره‌وری انسانی را افزایش دهیم.
 
سخنگوی دولت ادامه داد: ما با واقعیتی طی ماه‌های گذشته مواجه بودیم و آن این بود که ساعات کارکنان دولت که بر اساس ماده 87 قانون خدمات کشوری باید 44 ساعت باشد، که ساعات واقعی کار کمتر از این میزان بود.
 
نوبخت ادامه داد: در آذرماه و تیرماه سال 89 به علت وضعیت آب و هوا یک ساعت از ساعت کارکنان دولت کمتر شد اما بعد از بازگشت اوضاع اقلیمی به حالت عادی، تعداد ساعات کار به حالت اولیه بازنگشت و با عنایت به توجه دولت به قانون، بخشنامه‌ای از سوی معاونت توسعه و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور ابلاغ شد که ساعات کاری بر اساس قانون مورد توجه قرار بگیرد.
 
سخنگوی هیئت دولت در پاسخ به سؤالی درباره احیای سازمان برنامه و بودجه گفت: ادغام معاونت نظارت راهبردی و معاونت توسعه مدیریت انسانی جزو برنامه‌های دولت بود که خوشبختانه مجلس نیز با آن موافق بوده و کلیات آن را در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به تصویب رسیده است. امیدواریم با شروع کار مجلس این موضوع از اولین مسائلی باشد که در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.
 
نوبخت در پاسخ به سؤالی درباره تشکیل یک کارگروه برای پیگیری حقوق ملت ایران و نقش آمریکا در کودتای 28 مردادماه گفت:‌ وزارت خارجه در این زمینه مأموریت دارد و تقسیم کار در این باره از طریق سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام می‌شود.
 
همچنین سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی درباره استفاده دولت از تعبیر نرمش قهرمانانه مقام معظم رهبری گفت: وزارت امور خارجه به طور حتم و به نحو مقتضی منویات رهبری را در مذاکرات خود لحاظ می‌کند.
 
وی در این باره که آیا تا کنون این رویکرد وجود نداشته است، گفت:‌ مقام معظم رهبری در این باره تذکرات لازم را داده‌اند. آن زمان که دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با مسئولیت آقای روحانی اداره می‌شد، رهبری به این نکته اشاره داشتند که حوزه فوق با تدبیر اداره می‌شده است و با توجه به صراحت مقام معظم رهبری این موضوع مورد تأکید قرار می‌گیرد.
 
سخنگوی دولت در پاسخ به اینکه در سفر نیویورک مسائل اقتصادی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد؟، گفت: رویکرد عمومی دولت این است که در گفت‌وگوها و مذاکرات مسائل اقتصادی نیز مورد توجه قرار گیرد. قرار است در مورد سفر رئیس‌جمهور به نیویورک اطلاع‌رسانی ویژه‌ای صورت گیرد که در آنجا توضیحات لازم داده می‌شود.
 
همچنین نوبخت درباره معرفی وزرای آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات و ورزش و جوانان به مجلس نیز تصریح کرد: این وزرا بزودی معرفی می شوند اما زمان دقیقی برای این کار مشخص نیست.
 
 
منبع: فارس

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن